You Are Here: Home » TOP » Μερικές σκέψεις για την κίνηση «Σάμος ΣΟΣ»

Μερικές σκέψεις για την κίνηση «Σάμος ΣΟΣ»

Μερικές σκέψεις για την κίνηση «Σάμος ΣΟΣ»

Η «Κίνηση Σάμος ΣΟΣ», κατάφερε να απασχολήσει την επικαιρότητα του νησιού (και όχι μόνο), κυρίως λόγω της ρητορικής που χρησημοποίησαν οι ιδρυτές της κατά το λανσάρισμά της. Η αρχή είναι το ήμισι του παντός, λέει ο λαός μας. Όταν λοιπόν ξεκινάς κάνοντας λόγο για «Σάμο καθαρή από πρόσφυγες» είναι βέβαιο οτι ― όσο καλοπροαίρετος και να είσαι (αν είσαι)―δεν έχεις και πολύ δρόμο μπροστά σου, αφού, οτι και να λές θα εμπίπτει στην κατηγορία της ακροδεξιάς ρητορικής, κάνοντας την όποια προσπάθεια και διακύρηξη από πλευράς σου μάταιη αφου ως ακροδεξιά, είναι καταδικασμένη να αποτύχει. Εν τη γεννέσει της λοιπόν η κίνηση απέκτησε αρνητική προβολή, η οποία την κατέταξε αμέσως στις ομάδες που διασπείρουν «το μίσος και την ξενοφοβική ρητορική».

Ο σκοπός του άρθρου αυτού είναι να διαπιστωθεί, αν η ΣΑΜΟΣ ΣΟΣ έχει κάποια προοπτική επιτυχίας. Δυστυχώς οι πιθανότητες επιτυχίας της είναι μηδαμινές. Και αυτό, οφείλεται σε διάφορους παράγοντες. Το πρώτο από το οποίο θα ξεκινήσουμε είναι η πρώτη εντύπωση που έκανε η κίνηση. Κατά το λανσάρισμα ενός προϊόντος, ή κατά την γνωριμία με έναν άνθρωπο, παίζει σημαντικότατο ρόλο η πρώτη εντύπωση στην όποια επιτυχία προκύψει. Και η πρώτη εντύπωση της Κίνησης Σάμος ΣΟΣ, δυστυχώς, ήταν οικτρή. Διότι την πρώτη της επαφή με το κοινό, η κίνηση την είχε με ένα κείμενο ανορθόγραφο, κακοσυνταγμένο και το οποίο έκανε λόγο για «Σάμο καθαρή από πρόσφυγες». Δεν γνωρίζουμε τι σκεφτόταν ο κειμενογράφος όταν το έγραφε το κείμενο, αλλά εν έτει 2016, να χρησημοποιείς ρητορική Βαϊμάρης που μόνο η Χρυσή Αυγή χρησημοποιεί σήμερα, είναι τουλάχιστον ατυχές…Ειδικά όταν αυτό είναι τόσο κακογραμμένο και ασύντακτο, όσο το κείμενο της πρώτης διακήρυξης της Σάμος ΣΟΣ… Τόσο ατυχές, που θα μπορούσε ο συντάκτης αυτής της διακήρυξης να πει κανείς οτι ήταν και βαλτός. Στη συνέχεια βέβαια, μετά την αρνητική δημοσιότητα που έλαβε για το ρατσιστικό της κείμενο, η Κίνηση στην επόμενη της προκύρηξη, πρό της «μεγαλειώδους» συγκέντρωσης στο Βαθύ, στρογγύλεψε τη ρητορική της, αλλά, εις μάτην. Διότι η ζημιά είχε γίνει, και δυστυχώς ότι και να λέει τώρα η κίνηση, η ρετσινιά έχει κολλήσει. Είναι αυτό που λέει ο λαός, «καλύτερα να σου βγεί το μάτι, παρά το όνομα»…

Ένας ακόμα λόγος αποτυχίας της κίνησης «ΣΑΜΟΣ -ΣΟΣ» είναι η επίθεση κατά της Δημοτικής Αρχής, η οποία είναι η μόνη αρχή του νησιού η οποία δεν παίζει διπλό παιχνίδι στην πλάτη του σαμιακού λαού αναφορικά με το μεταναστευτικό. Ο Δήμος έχει πάρει θεσμική θέση και στάση στο μείζον αυτό θέμα, σε αντίθεση με την Περιφέρεια, η οποία τόσο σε κεντρικό επίπεδο (Καλογήρου) όσο και σε περιφερειακό (Κατρακάζος), έχει πιαστεί με τη γίδα στην πλάτη σε τουλάχιστον δύο κραυγαλέες περιπτώσεις (Αρμοδιότητα Πεδίου Βολής και πρόταση δημιουργίας δεύτερου hotspot στο ΚΕΓΕ). Παρόλα αυτά, και παρά το γεγονός οτι οι επικεφαλείς της κίνησης διαγνώσκουν τις πολύπλοκες γεωπολιτικές συνομωσίες που υλοποιούνται στην ευρύτερη γειτονιά μας, αδυνατούν να εγκαλέσουν για οποιαδήποτε παράλειψη την Περιφέρεια και τον επικεφαλής της στην Σάμο… Δηλαδή διακρίνεται ―πάλι― μια ακόμα προσπάθεια να μετακυλισθούν οι ευθύνες της Περιφέρειας στον Δήμο. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν οτι ακούστηκαν ξανά ανέξοδοι πύρινοι λόγοι, όμως η πλειοψηφία του κόσμουτους γύρισε την πλάτη.

Από τα παραπάνω ερχόμαστε στον τρίτο λόγο της αποτυχίας, ο οποίος, είναι οτι η κίνηση τελικώς λειτουργεί ως ένα μέσον προβολής ανθρώπων οι οποίοι δεν έχουν τίποτε να πουν στους Σαμιώτες, πέραν από κενολογίες, λεονταρισμούς και ψεύτικα καλέσματα ενότητας. Ανθρώπων το μόνο κοινό των οποίων είναι η εμπάθεια προς το πρόσωπο του Δημάρχου… Και όλα τα περί ενότητας που φωνάζουν είναι προπετάσματα καπνού. Οι περισσότεροι από αυτούς που μίλησαν στη «μεγαλειώδη» συγκέντρωση στην Πλατεία Πυθαγόρα, επιδόθηκαν σε ένα ρεσιτάλ ανέξοδου λαϊκισμού, για τα οποία πήραν τα 15 λεπτά δημοσιότητας και τα μπράβο από τους αυλικούς τους.

Τέταρτος λόγος αποτυχίας, είναι η έλλειψη στρατηγικού σχεδιόυ. Τι θα κάνει η Κίνηση που δεν το έχει κάνει κάποια αρχή του τόπου; Τι λέει η κίνηση που δεν λέει η αρχή του τόπου; Τι νέο και ρηξικέλευθο μας φέρνει σαν πρόταση η κίνηση; Απολύτως τίποτα. Δεν υπήρξε ούτε μια θεσμική πρόταση. Ένα αναμάσημα όλων των προτάσεων που έχουν καταθέσει από κοινού οι φορείς του τόπου, για τα φορολογικά, τα ασφαλιστικά κλπ. Ως προς το διεκδικητικό σκέλος, τίποτε και σε αυτό. Απλώς μαζεύτηκαν δέκα άνθρωποι που πραγματικώς ανησυχούν για τον τόπο τους (και δικαίως) και μεταφέρανε μια συζήτηση καφενείου στη δημόσια σφαίρα. Και μάλιστα παρολίγο να προξενηθούν επεισόδια και να ανοίξουν κεφάλια. Ούτε μια πρόταση σε θεσμικό επίπεδο.

Πέμπτος λόγος αποτυχίας, είναι οτι οι προπαγανδιστές της πολιτικής ορθότητας και υπέρμαχοι της «ενσωμάτωσης», ψάχνουν εναγωνίως οχήματα σαν τη ΣΑΜΟΣ ΣΟΣ, για να τσουβαλιάσουν όλους ανεξαιρέτως τους διαφωνούντες με την παρούσα μεταναστευτική πολιτική, χαρακτηρίζοντας τους μάλιστα φασίστες και ρατσιστές. Η ασχετοσύνη των στελεχών της κίνησης περί των θεμάτων επικοινωνίας και ρητορικής, κατέστησε την κίνηση τέλειο όχημα τσουβαλιάσματος όσων έχουν αντίθετη άποψη από αυτή της κυβέρνησης ή των ΜΚΟ.

Θα μπορούσανε να ειπωθούν πολλά γύρω από τους λόγους που η κίνηση αυτή είναι καταδικασμένη να αποτύχει. Είναι πάντως ολοφάνερο οτι παρά τα δίκαια αιτήματα που έχει (αποσυμφόρηση, όχι σε νέα δομή, οικονομικές ελαφρύνσεις για το νομό κλπ), ουδέν νέο φέρνει και ουδέν θα επιτύχει για τον τόπο. Το περισσότερο να βοηθήσει τις αρχές να στιγματίσουν όσους συμμετάσχουν σε αυτήν ως φασίστες ή ακροδεξιούς, λόγω του τουλάχιστον κακογραμμένου και άστοχου πρώτου κειμένου που εξέδωσε. Τέλος, λείπει από τους ιθύνοντες η οποιαδήποτε γνώση επί των νομικών θεμάτων και του πλαισίου το οποίο καθορίζει το μεταναστευτικό και επομένως τις κινήσεις που θα μπορούσαν οι τοπικοί παράγοντες να πραγματοποιήσουν. Με τον λαϊκισμό και τους πύρινους φιλιππικούς κατά πάντων, δεν λύνεται το προσφυγικό. Μόνο με γνώση, συνέπεια και, πάνω από όλα, εντός των προβλεπόμενων θεσμικών ορίων, μπορεί να επιτευχθεί η όποια λύση στο πρόβλημα αυτό. Ειδικά τώρα, που επίκειται επιδείνωση του μεταναστευτικού προβλήματος.

About The Author

Number of Entries : 11172

Leave a Comment

Scroll to top