You Are Here: Home » TOP » Αναβιώνει το έθιμο του κλήδονα σε Βαθύ, Όρμο Μαραθόκαμπου, Πυθαγόρειο και Βουρλιώτες

Αναβιώνει το έθιμο του κλήδονα σε Βαθύ, Όρμο Μαραθόκαμπου, Πυθαγόρειο και Βουρλιώτες

Αναβιώνει το έθιμο του κλήδονα σε Βαθύ, Όρμο Μαραθόκαμπου, Πυθαγόρειο και Βουρλιώτες

Τηρώντας την παράδοση ετών, ο πολιτιστικός σύλλογος Βαθέος «Ο Καπετάν Λαχανάς» αναβιώνει το έθιμο του Κλήδονα και του αφανού το Σάββατο, 24 Ιουνίου, στις 20:30, στο θέατρο του Αϊ-Γιαννάκη στο Άνω Βαθύ.

Στην ίδια εκδήλωση τα παιδικά τμήματα του συλλόγου θα παρουσιάσουν παραδοσιακούς χορούς και το τμήμα της πλεκτικής θα παρουσιάσει τις δημιουργίες του.

Είσοδος: ελεύθερη.

Παράλληλα, όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, ο Πολιτιστικός Σύλλογος Όρμου Μαραθοκάμπου «Ο Άγιος Νικόλαος» θα αναβιώσει το έθιμο του Κλήδονα, το Σάββατο, 24 Ιουνίου, στις 9 το βράδυ, στο λιμάνι του Όρμου.

Στην εκδήλωση θα υπάρχει ζωντανή μουσική, με την ορχήστρα του κ. Σαράντου, ενώ νησιώτικους χορούς θα παρουσιάσει το τμήμα ενηλίκων του Πολιτιστικού Συλλόγου Μαραθοκάμπου.

Το έθιμο του Κλήδονα, όμως, θα αναβιώσει το Σάββατο, 24 Ιουνίου, στις 8 το βράδυ και ο Εξωραϊστικός Πολιτιστικός Σύλλογος Βουρλιωτών.

Η εκδήλωση θα γίνει στο χώρο του δημοτικού σχολείου και θα υπάρχουν εδέσματα και ζωντανή μουσική.

Τέλος, το Σάββατο, 24 Ιουνίου στις 20:00 στην πλατεία Ειρήνης στο Πυθαγόρειο, ο Πολιτιστικός Σύλλογος “Ο Λυκούργος”, διοργανώνει την αναβίωση του εθίμου του Κλήδονα με θεατρικά δρώμενα, παραδοσιακούς χορούς, γλέντι με τη φιλική συμμετοχή της ορχήστρας των “Γιαμαίων” και φυσικά, όπως το έθιμο απαιτεί, πέρασμα από τις φωτιές!

Η είσοδος θα είναι ελεύθερη .

Όπως αναφέρει η Βικιπαίδεια, ο Κλήδονας είναι λαϊκό έθιμο που επιβιώνει από την αρχαιότητα και τελείται κατά κανόνα στις 23 Ιουνίου (παραμονή της εορτής του γενέσιου του αγίου Ιωάννη του Προδρόμου και κοντά στο θερινό ηλιοστάσιο), σύμφωνα με το οποίο αποκαλύπτεται στις άγαμες κοπέλες η ταυτότητα του μελλοντικού τους συζύγου. Ο κλήδονας εντάσσεται στη νεοελληνική λαϊκή λατρεία και ιδιαίτερα στα περιοδικά λατρευτικά έθιμα, όσα συνοδεύουν το εορτολόγιο και τις εποχές του έτους. Τέλος, ανήκει στην έντεχνη ή τεχνική και την έμμεσα νεοελληνική μαντεία. Στους νέωτερους χρόνους και στη σύγχρονη εποχή με τον ορθολογισμό να κερδίζει έδαφος, τις προκαταλήψεις να υποχωρούν, αλλά και την αλλαγή των ρόλων των δύο φύλων, οι συμβολισμοί και το μαγικοθρησκευτικό περιεχόμενο του δρώμενου να περιοριστεί και να κυριαρχήσει το καθαρά θεατρικό και φολκλορικό στοιχείο.

Περισσότερα, εδώ

About The Author

Number of Entries : 271

Leave a Comment

Scroll to top