Κ. Πιερρακάκης: «Η διεθνοποίηση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στον πυρήνα του νομοσχεδίου»

0
500

Τη διεθνοποίηση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, τόσο μέσω της απελευθέρωσης της λειτουργίας του δημόσιου πανεπιστημίου και της ενίσχυσης της αυτοδιοικητικής λειτουργίας του όσο και μέσω της ίδρυσης παραρτημάτων ξένων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις και κριτήρια, ανέδειξε ως «πυρήνα» του νομοσχεδίου ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ.

Ο υπουργός Παιδείας ξεκαθάρισε: «Οι προβλέψεις του νομοσχεδίου για την ίδρυση των μη κρατικών μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων των ξένων πανεπιστημίων συνιστούν τα ελάχιστα κριτήρια που τίθενται για να μπορεί η ΕΘΑΑΕ να δεχθεί να αξιολογήσει τον φάκελό τους. Τα ίδια τα παραρτήματα των ξένων πανεπιστημίων θα προβλέπουν τα επιπλέον κριτήρια πρόσβασης των υποψηφίων με βάση τις προτεραιότητες του μητρικού πανεπιστημίου».

Παράλληλα, επανέλαβε: «Το κριτήριο συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις και η προβλεπόμενη βαθμολογική βάση για να μπορεί κάποιος να είναι υποψήφιος είναι υπόθεση ισότητας μεταξύ των δύο πανεπιστημιακών προοπτικών (σ.σ.: δημόσιο πανεπιστήμιο και μη κρατικό παράρτημα)… Κάποιος θα εξακολουθήσει, αν το επιθυμεί και μπορεί να ανταποκριθεί, να επιδιώκει να φοιτήσει, χωρίς τις πανελλαδικές εξετάσεις ή και μετά από αυτές, σε πανεπιστήμιο άλλης χώρας αρκεί να γίνει δεκτός από το εκπαιδευτικό ίδρυμα που επιθυμεί με βάση τα δικά του κριτήρια. Αυτό δεν αλλάζει σε τίποτε».

Ο κ. Πιερρακάκης δέχθηκε πως το υπουργείο αντιμετωπίζει «διπλή κριτική», και από την πλευρά όσων απορρίπτουν τη διασύνδεση με τις πανελλαδικές εξετάσεις για την πρόσβαση στα μη κρατικά μη κερδοσκοπικά παραρτήματα των ξένων πανεπιστημίων, και διευκρίνισε ότι η επιλογή των πανελλαδικών «ως διασυνδετήριας οδού» αντιμετωπίζει επαρκώς και ζητήματα νομιμότητας που μπορεί να εγερθούν από κάποιες πλευρές.

«Διακρίνω ένα άγχος διαφοροποίησης» εκτίμησε ο υπουργός, αναφερόμενος στην έως τώρα στάση των κομμάτων της αντιπολίτευσης απέναντι στο νομοσχέδιο και επανέλαβε: «Ήρθε η ώρα να πάψουμε να είμαστε η παγκόσμια ανορθογραφία και στον τομέα αυτό και να συμβαδίσουμε με τον υπόλοιπο πλανήτη σε ένα θέμα από δεκαετιών λυμένο».

«Η κατάθεση του νομοσχεδίου είναι ένα στέρεο βήμα, επιμελώς μελετημένο με βάση γνωμοδοτήσεις συνταγματολόγων πρώτης γραμμής» τόνισε ακόμη ο κ. Πιερρακάκης και αναφέρθηκε στις σχετικές γνωμοδοτήσεις των κ. Βενιζέλου-Σκουρή, Αλιβιζάτου, Μανιτάκη και Σπυρόπουλου, εκφράζοντας την εκτίμηση: «Η κοινωνία έχει ωριμάσει, ίσως είναι μπροστά και από το πολιτικό σύστημα στο θέμα αυτό, συνεπώς αναμένουμε πως το νομοσχέδιο θα πρέπει να τύχει της έγκρισης από μεγάλο μέρος του πολιτικού συστήματος, ειδικά δε οι διατάξεις για το δημόσιο πανεπιστήμιο να εγκριθούν από την ολότητα του πολιτικού συστήματος».

Ειδική αναφορά έκανε ο υπουργός Παιδείας στις εκκρεμότητες των μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής σχετικά με τα επαγγελματικά δικαιώματά τους, τονίζοντας: «Υπάρχουν ήδη σε εξέλιξη συζητήσεις επιτροπών που ασχολούνται με το θέμα και σύντομα θα κάνουμε τις σχετικές ανακοινώσεις».

Τέλος, ο κ. Πιερρακάκης υπογράμμισε: «Μετά το νομοσχέδιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα ακολουθήσει αυτό για τη σχολική εκπαίδευση, που είναι το σημαντικότερο από όλα ειδικά για τον όγκο και την έκταση των αλλαγών που πρέπει να γίνουν… Η συζήτηση για το εθνικό απολυτήριο είναι στις προθέσεις του υπουργείου και στο πρόγραμμα της κυβέρνησης, αλλά θα γίνει πάντα με βάση το κεκτημένο της εξισορροπητικής δυναμικής των πανελλαδικών εξετάσεων, η αντικειμενικότητα των οποίων χρειάζεται να διαφυλαχθεί και να ενισχυθεί».

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here